Chat With Us LIVE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 17, 2012

SURAT TERBUKA UNTUK SULTAN IBRAHIM (YEM)



Bismillahirohmanirohim,


“Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembah-Ku”

(Ad-Dzariyat: 56)




Sedutan ucapan Willam Wallace daripada filem "Braveheart", lakonan Mel Gibson. Jika anda berani, barulah anda mendapat kebebasan di dunia ini dan boleh membebaskan mereka yang dizalimi. Inilah sebesar-besar jihad!




Saudara,


Sorrylah, kalau saya tak panggil saudara dengan panggilan yang ‘Duli Maha Mulia Tuanku’ atau ‘Tunku’. Saya kenal diri dan Tuhan saya. Saya tahu asal tok nenek saudara dan asal usul saya, lagipun kita umat Islam hanya Allah saja yang layak menggunakan perkataan “Maha”, hanya Allah subhana wa taala dengan sifat dan zatNya yang berhak menggunakan perkataan “Maha”, kerana Dia Raja Sekalian  Alam. Tun Dr.Mahathir memang nama dia macam tu, Mahathir begitu juga dengan motor Yamaha. Dia Yang Maha Kuasa, itu pun kita bercakap dengan Tuhan kita guna perkataan “Aku” dalam niat solat. “Sahaja aku sembahyang Subuh dua rakaat kerana Allah taala”. Tak ada pun berpatik-patik dengan Tuhan yang disembah. Aku aje. So, no big deal Bro. Saya guna perkataan kawan, awak, I, me dengan you.


Sultan Ibrahim


Awak bukannya ‘Tuan kawan’. ‘Kawan’ dan awak selaku makhluk yang diciptakanNya hanya  bertuhankan Allah, tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Muhammad pesuruh Allah dan kita perlu takut hanya pada Allah yang menjadikan kita. Kerana Dia, kita berada di dunia ini dan kepada Dia kita akan kembali. Hanya Allah yang Maha Agung, tak ada manusia agung melainkan dia sudah sampai ke peringkat insanul kamil, bertaraf ‘ahsanu taqwim’ seindah-indah dan semulia-mulia kejadian.



"Bila kita buat satu benda yang bodoh, yang menyalahi undang-undang, kita kena berhadapan dengan tindakan itu," titah Sultan Ahmad Shah (Utusan Malaysia, 30 Mac 2012)






"Jangan harapkan pujian yang manis atas segala kejayaan yang dicapai, tetapi bersedialah untuk menerima cacian atas satu kegagalan yang kecil" "Masyarakat sekarang hanya nampak yang buruk daripada yang baik," titah baginda ketika menyempurnakan perasmian Perbarisan Tamat Latihan Inspektor Siri 1/2011 di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak.


La illa ha illaha illallah Muhammad Rasulullah. Itulah syahadat yang kita ucapkan sebagai hamba Allah, maka kawan hanya takut pada Allah. Hanya Allah yang Maha Kuasa. Tidak bergerak sesuatu melainkan gerak Allah. Awak tak boleh marah “aku” guna perkataan “kawan” sebagai ganti nama ‘aku’, suka hati akulah kerana aku orang Johor, dan awak pun orang Johor juga. Bahasa “kawan awak” ini, bahasa orang Johor. Kalau Tok awak dulu, “Wak Neyeh Sultan Ismail menggunakan bahasa “me, you” bahasa elit Johor.

Almarhum Al Habib Hassan bin Ahmad Alattas, Darjah Kerabat Johor (Pengasas dan Nazir Pertama) Madrasah Alattas Alarabiah Johor & Pahang


 

Saudara,

Allah Tuhan kita. Nabi Muhammad Rasul dan Nabi kita, Al-Quran imam kita, Kaabah kiblat kita dan orang Islam adalah saudara kita. Sejak bila dalam Islam ada kasta? Ada manusia yang dipuji macam dewa? Berada di atas undang-undang.

Apakah saudara sudah lupa bahawa Saidina Bilal bin Raba muazzin terbilang asalnya seorang hamba abdi berkulit hitam, akhirnya dia menjadi sahabat. Tahu kenapa?

Sedutan filem "The Message", detik-detik Bilal bin Rabah dibantai oleh Abu Jahal dan Abu Lahab



Ingat saudara, Allah murka pada manusia yang angkuh, kejam dan tidak adil. Kalau tak dengar cakap Tuhan, itu tanda nak meredum. Tugas Nabi Muhammad s.a.w ialah meruntuhkan berhala yang disembah oleh Arab Jahiliyah, baginda menyambung tugas Nabi Ibrahim a.s. selaku pesuruh Allah, akhirnya hiduplah Daulah Islamiah. Selain membebaskan hamba abdi dan menghidupkan keadilan, kita perlu menentang kekejaman, kezaliman dan keangkuhan dan kembalikan manusia ke fitrah asalnya. Baginda Rasulullah s.a.w seorang yang zuhud. Ingat! Selagi tidak ada keadilan selama itu tidak akan ada kedamaian. Islam itu peace, mahukan kedamaian perlu bersikap toleransi. Loving, giving, caring, sharing and forgiving.

Sifat inilah mahmudah. Sifat terpuji, bukan kekal dengan sifat mazmumah, sifat terkeji, riak, takabur, pemarah, dendam, hasad dengki, gila harta, bakhil, penakut, gila pangkat dan gelaran.

Negara kita hari ini dalam keadaan yang tidak aman dan tenteram terutama dalam jiwa rakyat yang merasakan demokrasi sudah mati, dimatikan oleh mereka yang ‘berbaju kebal’ dengan sifat mazmumah mereka. Boleh melanggar undang-undang suka hati mak bapak dia aje.  dan ramai yang terpengaruh dengan dongeng falsafah Nietzsche Tuhan sudah mati yang dipopularkan oleh Kassim Ahmad dalam sajaknya Sidang Roh.

Bila mereka fikir TUHAN sudah mati mereka pun jadi FIRAUN merasakan diri Tuhan. Akhirnya jadi macam Firaun Moden di Timur Tengah.

Negara kita sudah merdeka hampir 55 tahun, nampaknya yang betul-betul merdeka di negeri Johor adalah saudara dan kerabat diraja Johor boleh bermaharajalela di atas jalan raya, ada askar sendiri, apa polis yang ikut saja perintah kerabat diraja. Perangai macam itu amat tidak disenangi oleh penduduk negeri Johor. Awak jangan lupa bahawa sudah tidak ada lagi status “rakyat Johor” seperti di zaman Tok awak, Sultan Ibrahim ketika menjadi sultan. Akibat mengkritik Sultan dalam Sunday Mirror, Dato’ Onn dibuang negeri ke Singapura. Onn Jaafar dan keluarga terpaksa hidup sebagai nelayan di Singapura. Sedangkan Dato’ Onn bin Jaafar adalah adik ipar sultan. Cik Dara, kakak Dato’ Onn adalah isteri Sultan Ibrahim.







Kawan tulis surat terbuka pada awak ini bukan semata-mata kerana yang teraniya dan dizalimi Syed Abdullah bin Hussien Al-Attas, yang lebih dikenali sebagai UncleSeekers itu anak kawan yang ditangkap dengan macam-macam tuduhan oleh polis Johor di Senawang mengikut cerita kerana kehendak awak juga. Betul ke? Kalau betul cerita ini, awak telah merosakkan nama baik polis dan kerajaan BN. Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Seekor kerbau membawa lumpur, semua kerbau yang memang suka bermain lumpur jadi tambah kotor.


Brother,

Mak awak orang Inggeris, awak bukanlah anak raja yang pertama berasal dari England. Helen Bartholomewa adalah wanita Inggeris pertama yang menjadi Permaisuri Johor, isteri Sultan Ibrahim yang ditabalkan sebagai permaisuri bergelar Sultanah Helen. Apakah salah kawan panggil awak ‘Brother’ ? Ini panggilan popular hari ini. Lagipun kita orang Islam ini bersaudara. Tak salah gua panggil lu Bro kan, baru sama frequency dan wave length. Bila bercakap dengan bahasa rakyat ini kita lebih mesra, tak ada ‘shoulder length’, baru hidup silaturrahim, macam kita bercakap dengan Tuhan semasa solat yang mustahak ‘niat’. Semua amal bermula dengan niat.

Sultanah Helen




Tak ada bezanya orang Ajam dan orang Arab atau Sultan dengan Rakyat. Sultan itu pun rakyat juga, tidak akan ada sultan tanpa rakyat. Kenapa bila jadi sultan, ibarat orang yang sudah menyeberang jambatan, buang tongkat? Tak elok buat perangai kaduk naik junjung. Ingat, bahasa menunjukkan bangsa. Pesan orang tua-tua, “biar mati anak, jangan mati adat”. Orang Melayu ada adat istiadatnya.

Datuk awak dulu pun rakyat biasa aje, bermula dengan gelaran “Temenggong”. Kemudian Che Tun Abu Bakar Maharaja Johor. Semulia-mulia manusia ialah yang paling taqwa (Al-Quran). Bukan manusia yang diagung-agungkan oleh manusia kerana pangkat, kemasyhuran, kuasa dan kekayaan. Beristighfar minta keampunan dari Tuhan.

Almarhum Sultan Abu Bakar

Waktu saya menulis, saya berada di dalam dunia saya sendiri, anda juga berada di dalam dunia anda namun jika kita berani melihat dengan ‘mata hati’ kita tidak akan kata yang hitam itu putih dan yang putih itu hitam. Soalan pertama yang mesti dijawab nanti ‘marabukka?’ siapa Tuhan kamu? Apakah kita perjuangkan hari ini sama seperti janji kita bahawa Allah Tuhan kita, dan kita tidak akan menyembah selain Allah?

Keadilan adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Adakah kita nak jawab dengan diri kita sendiri? Apakah kita telah mengikut Al-Quran dan Sunnah? Atau kita ikut agama tok nenek kita? Saya tahu bukan mudah hendak berjumpa dengan saudara kerana terlalu banyak hulubalang-hulubalang di keliling. Sebelum meneruskan tulisan kepada anda, cuba baca yang tersirat di sebalik surat Abdullah Munshi. UncleSeekers pun namanya Abdullah. Abdullah itu ertinya hamba Allah. Hamba Allah tak bertuankan manusia, tak takut dengan manusia bila berkata benar.

"Ingat-ingat Tengku, yang akan ditanya oleh Allah Ta’ala segala hal rakyat kepada rajanya pada hari kemudian. Dan siapa lagi kalau bukan Tengku yang mula sekali masuk neraka adalah segala raja-raja yang zalim ke atas rakyatnya... Maka janganlah Tengku kira orang yang menjadi raja itu terlebih besar dan terlebih mulia daripada rakyatnya melainkan orang yang terkecil lagi hina adanya. Iaitu hamba segala hamba Allah."

(Kisah Pelayaran Abdullah Munshi)



Kafir Quraisy takut dengan dakwah yang dibawa Rasulullah berkembang pesat dan pengikut Rasulullah bertambah ramai. Mereka kemudian mengutus Utban bin Rabi’ah berjumpa Rasulullah dan menawarkan beberapa tawaran supaya baginda dapat bekerjasama dengan mereka. Namun Rasulullah tetap tegas dengan pendiriannya menolak tawaran itu dan tidak akan meninggalkan perjuangannya berdakwah menegakkan syiar Islam. Walaupun dijanjikan dengan harta kekayaan, pangkat dan kuasa baginda tetap menolak segala tawaran yang diberikan itu.

UncleSeekers dan pasangan ketika ditahan polis Julai lalu





Saudara,

Rakyat di Malaysia umumnya dan bangsa Melayu khususnya telah menempuhi banyak daerah perubahan di sepanjang sejarahnya. Peri laku dan cara berfikir saudara patut turut berubah sama, kalau tak berubah nanti rebah. Dulu rakyat tak ada pilihan melainkan percaya bulat-bulat apa yang tersiar di media massa arus perdana yang di miliki oleh mereka yang berkuasa. Itu dulu, dulu lain sekarang lain nyanyian Tan Sri SM.Salim. Anak-anak zaman dulu, takut dengan ibu bapa, takut dengan guru, dengan perkataan derhaka. Itu dulu. Sebab itu jangan kerana awak bergelar Sultan awak fikir awak boleh bersultan di mata beraja di hati

Kita kini berada di era milenium, anak murid tak takut guru, anak tak pedulikan ibu bapa, rakyat tidak takut kerajaan. Inikan pula Raja-Raja, anda perlu dikejutkan supaya tak terus terlena. Di dunia tanpa sempadan di mana media baru yang tak memerlukan percitakan beritanya tersebar diseluruh dunia dimana ikan kecik boleh makan ikan besar. Jika anda tak sedar, demi masa sesungguhnya anda hidup dalam kerugian.


Saudara selaku seorang sultan yang menjadi Ketua Agama, saudara sepatutnya mengkaji sejarah. Tahukah saudara punca kenapa Portugis ‘Benggali Putih’ menyerang dan menawan Melaka pada bulan Ogos 1511? Jika tidak kerana perangai Sultan Mahmud Shah yang dikenali dengan sikapnya yang terburu-buru, termakan hasutan para batu api di keliling raja yang mengatakan Panglima Do Deigo De Sequera datang untuk menyerang Melaka, sedangkan mereka datang untuk berniaga pada tahun 1409.

Ingat apa yang terjadi pada Sultan Mahmud Shah II (1699) nama Mahmud juga akhirnya mati dijulang. Raja Adil, Raja disembah, Raja zalim, Raja disanggah akibat menyalahgunakan kuasa.  Sebab itu bapak saudara menukar nama kepada Sultan Iskandar. Antara sebab Sultan Mahmud dibunuh oleh Laksamana Bentan kerana sikap terburu-buru tak dapat kawal nafsu, mudah terpengaruh dengan hasutan. Akhirnya membelah isteri Laksamana kerana termakan seulas nangka. Itu pun perempuan mengandung mengidam. Kuasa adalah amanah. Allah boleh menarik balik dalam sekelip mata. Sejarah Kesultanan Johor tamat bila Sultan Mahmud dibunuh ketika mahu pergi menunaikan solat Jumaat. Dia seorang homosexual dan bisexual, makamnya di Kampung Marhom Kota Tinggi.

Dalam surah An-Naml, Allah s.w.t menyentuh tentang Ratu Saba’ dengan ayat yang bermaksud:

Raja perempuan itu berkata; “ Sesungguhnya raja-raja apabila masuk ke sebuah negara, mereka akan merosakkannya dan mereka menjadikan penduduknya yang mulia kepada hina dina, dan sedemikian itulah mereka akan lakukan.” (An-Naml: 34)

Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang telah mereka kerjakan dari jenis amal yang mereka pandang baik, lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang  berterbangan.(Al-Furqan, ayat 23)



Ayat-ayat Allah ini menerangkan hakikat amalan-amalan yang dilakukan oleh sesetengah manusia bagi tujuan dunia semata-mata. Akibatnya semua amalan itu menjadi sia-sia. Inilah yang telah terjadi kepada sebuah kerajaan yang tidak taat kepada perintah Allah. Jika sesat di hujung jalan, kembalilah ke pangkal jalan. Sakit berubat, berdosa bertaubat. Sifat Tuhan Maha Pengampun.

Saudara kena ingat, kuasa yang ada setakat ‘amanah’. Sepatutnya Johor sudah tak ada raja lagi. Sultan Mahmud tak ada keturunan, digantikan oleh Sultan Abdul Jalil anak Tun Habib, tiba-tiba muncul Raja Kechil yang menjadi anak gundik berperang dengan Sultan Abdul Jalil, akhirnya anak Bendahara Tun Habib yang lari dibunuh di Pekan mati dan kuburnya di Kampung Marhom Pekan.

Perbuatan awak yang angkuh dan sombong menunjuk-nunjuk kuasa dan kekayaan boleh memporak perandakan institusi Raja-Raja, akibatnya ramai saudara kerabat di negeri yang boleh sakit jiwa dibuatnya nanti, bila tersedar yang rakyat hari ini ramai yang tak suka pada raja tetapi suka mahu jadi anak raja, apa lagi boleh jadi Tengku Mahkota atau Raja Muda macam anak awak, Ismail yang merasakan dirinya Prince Charles. Orang kampung tahu kerabat diraja Johor buat kesalahan apa saja dengan mudah terlepas dari undang-undang mereka yang ada kuasa boleh tutup sebelah mata. Ingat, patience has its limit. Jangan sampai cacing naik ke mata. Kucing bila terdesak dipersok boleh bertukar menjadi harimau. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak ada gunanya, apa jadi kepada Institusi Raja jika BN kecundang PRU ke-13 nanti?

Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Ibrahim dan Tengku Ismail


Rakyat mula bertanya sampai bila para VVIP boleh hidup seperti The Rich and Famous dengan tak payah bekerja tetapi boleh hidup di dalam beberapa buah istana sedangkan rakyat nak dapat rumah PPRT teramatlah susahnya.

Berimanlah kamu kepada Allah dan Rasulnya dan nafkahkan sebahagian dari hartamu yang Allah telah menjadikan kamu menguasainya. Maka orang-orang yang beriman diantara kamu dan menafkahkan (sebahagian) dari hartamu memperolehi pahala yang besar.
( Al Hadid: 7)


Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan jangan lah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak suka seseorang yang sombong lagi membanggakan diri.
                                                    ( Luqman: 18)




Almarhum Sultan Iskandar dan Sultanah Zanariah bersama anak-anak di kediaman diraja Johor





Antara sebab lain saya tulis surat terbuka ini, pertama bukan mudah hendak jumpa raja, pencacai di keliling lebih raja dari raja. Merekalah yang jadi Batu Api Barua dan jejalur api parasit yang akhirnya mematikan pohon besar. Contoh Sultan Mahmud di Melaka dan Sultan Mahmud di Kota Tinggi, Johor. Nasib baik bapak awak sudah tukar nama dari Mahmud ke Iskandar kalau tidak..

Pergaduhan rakyat dengan kerabat diraja bermula awak dengan Kamal Hisham, kemudian dengan Nizar, lepas itu dengan Uncle Seekers ini tidak patut dibiarkan berlarutan. Biarpun saya duduk di Wilayah Persekutuan dan ada Alattas University of Life di Janda Baik (Hantu) Pahang, saya lahir  dan kahwin di Johor masih merasakan diri anak Johor. Pertama, menepuk air di dulang merecik ke muka sendiri. Kedua, sejak adanya blog, facebook, twitter, the angry young man the freedom fighter sudah mula naik angin akibat Yang Maha Halia. Saya bimbang keberanian beberapa blogger yang sudah jadi kucing yang dihenyak ke dinding bertukar menjadi harimau.  Akhirnya Melayu juga yang rugi. Melayu bergaduh dengan Melayu. Negeri tergadai, Melayu tersadai. Jong pecah, you kenyang.



Apakah dengan menangkap dan memenjarakan Syed Abdullah bin Syed Hussien Al-Attas dan mereka yang dituduh mengaibkan Sultan Johor tidak akan menjadi satu malapetaka kepada kerabat diraja di seluruh Tanah Melayu seperti bola hoki yang menghilangkan imuniti Raja-Raja bermula dari Johor? Lu pikir la bro..


Fikirkanlah, kiranya perang dingin di internet dan di media massa bermula dengan (Kamal Hisham) yang telah pun membuat laporan Polis terpaksa lari keluar negara akibat ada ugutan bunuh oleh kerabat diraja Johor sudah merebak antara Uncle Seekers dan kerabat diraja Johor. Kisah Uncle Seekers di tahan reman sudah tersebar luas di seluruh dunia. Mereka mempersoalkan hak asasi manusia. Sepatutunya awak selaku Sultan, panggil dia cakap baik-baik. Pasal apa nak guna polis. “Kechik punya hal”. Sudah timbulkan masalah yang besar. 


“Sehari yang dihabiskan oleh seorang raja yang taqwa untuk menyelenggarakan keadilan, setara dengan enam puluh tahun yang dihabiskan oleh seorang suci untuk ibadah dan solat”
Sabda Rasulullah



Sebab itu alangkah baiknya jika saudara dapat menerima apa yang berlaku dengan tenang dan penuh rasional. Tak ada untung bergaduh dengan mereka yang ada media.  Pena itu lebih berbahaya dari peluru berpandu. Jangan nak marah tidak tentu pasal dan libatkan polis. Kita hidup dalam negara demokrasi, Sultan sekadar lambang, Sultan tidak ada hak rasmi kerajaan. Awak tak ada apa-apa kuasa sekadar lambang sahaja. Yang penting kesultanan bukan Sultan, jangan kerana nila setitik rosak susu sebelangga. Bawa bertenang, jika kepala panas biarkan dada dingin, jika hati panas, kepala perlu dingin. Marah adalah musuh manusia terbesar yang ada didalam manusia.

Betul ke kerabat Diraja saudara suruh polis tangkap blogger ikut suka hati, seperti apa yang terjadi pada dua orang polis yang terpaksa menerima hukuman gantung akibat pembunuhan Altantuya? 



Bapa Altantuya Saaribuu perempuan dari Mongolia yang mati ditembak kemudian diletupkan dengan C4 itu datang ke Parlimen Kuala Lumpur nak jumpa Najib (PM) nak  tahu kenapa kezaliman yang seperti itu boleh berlaku ke atas anaknya? Saya sudah dokumentasikan dalam buku saya Memo Untuk Najib. Dunia pun hendak tahu betul ke kerabat diraja Johor ugut nak bunuh Kamal Hisham? Dia sudah buat aduan pada polis, tapi kenapa tak ada tindakan? Salah faham macam inilah. Selalu ia merosakkan imej Polis, Mahkamah dan Kerajaan Barisan Nasional dimana Najib menjadi Perdana Menteri dan Hishammudin, sepupunya menjadi Menteri Dalam Negeri (Bapa Polis). Pelik apa sudah jadi pada Negara kita? Ke mana perginya demokrasi?

Tangan kanan Joe Biden merangkul tengkuk Najib



Mata dan jari telunjuk Najib yang tidak selari, sedangkan mulutnya sedang berkata-kata.

Pergaduhan dan peperangan tidak akan menyelesaikan masalah. Lebih-lebih lagi yang berkaitan harta benda, mati satu sen tak boleh di bawa ke kubur. Tengok apa sudah jadi bukan mudah mahu membersihkan nama yang sudah rosak akibat menerima nasihat orang keliling yang jadi parasit, yang cinta dunia takut mati.

Sepatutnya saudara sebagai Ketua Agama menjadikan diri kamu sebagai ikon pada rakyat. Apakah satu hari nanti kita cuma sanggup berkata;

Bahawa pada satu masa dahulu negara kita ini adalah sebuah negara yang indah, permai, aman dan damai tetapi akibat kelalaian, kesombongan dan kezaliman Raja kita, negara ini sudah bertukar menjadi padang jarak padang terkukur”. Seperti apa yang berlaku di Iraq. Kesombongan, kekejaman Saddam Hussien dan Muamar Gaddafi.

Inilah kebimbangan saya yang menyebabkan saya terpaksa sekali lagi menulis Surat terbuka kepada saudara dan saya bertawakal kepada Allah kerana saya sedar sebesar-besar jihad ialah berani berkata benar di hadapan pemimpin yang zalim.

(dipetik dari buku SETAN, SYAITAN, SULTAN)



 
"FREEEEDOOOMMM..!!!"




kalau nak baca lebih lanjut sambungan "Surat Terbuka Untuk Sultan Ibrahim", silakan beli buku melalui email kepada alxsunilife@gmail.com

Kedai buku dah tak berani jual buku ini lagi (kerana takut Tuankau murka!)


Friday, October 12, 2012

"SETAN, SYAITAN, SULTAN" kini di pasaran!


Dapatkan Buku Setan Syaitan Sultan 
email HPnumber ke alxsunilife@gmail.com 
Rm60 termasuk Pos.




JANGAN BELI BUKU INI JIKA ANDA TAKUT (TUANKAU) MURKA. KALAU DAH DIHARAMKAN, BARU NAK CARI, DAH TAK GUNA... TOO LATE BRO! LU FIKIRLAH! CETAKAN TERHAD.





"The pleasure is yours, the risk is mine" (S.H.Alattas)
Chicken don't read this book.

 
Mungkinkah buku ini senasib dengan buku "MEMO KEPADA MAHATHIR", "THE CHALLENGER", dan "JOHOR CORPORATION THIEVES OF THE PEOPLE" yang telah diharamkan? Kepada ALLAH saya berserah.

Tidak bergerak sesuatu, melainkan gerak ALLAH.


Seorang UncleSeekers telah ditahan, di luar sana masih ramai UncleSeekers yang masih meluat dengan perangai Sultan yang tidak menunjukkan sifat baik sebagai pemimpin umat Islam!
 
Kisah yang tersembunyi di sebalik tembok istana terbongkar bila bertemu buku dengan ruas...  

Ketika melihat Saad Abi Waqas sedang berwuduk, Nabi Muhammad s.a.w bertanya, "Buat apa kamu?"

Abu Waqas menjawab, "Berwuduk."
"Jangan membazir", pesan Rasulullah s.aw.

"Ambil wuduk di sungai yang mengalir pun tak boleh membazir?"

"Tidak", jawab Nabi Muhammad s.a.w

Orang yang membazir bersaudara dengan syaitan.

Dalam kaedah Fardu Kifayah, kena ada orang yang buat, maka yang lain terlepas! Dengan Nizar menegur Ku Yem, maka terlepaslah 28 juta rakyat Malaysia dari kemungkaran pembaziran. Jika tidak, semua akan berdosa.

halaman 11, buku "SETAN, SYAITAN, SULTAN"
 ___________________________________________________________
"Lemah bukan sifat insan kamil. Kehinaan adalah sesuatu yang tidak disukai oleh orang mulia. Islam tidak suka melihat umatnya hidup dalam keadaan lemah dan hina. Islam tidak mengajar umatnya erti menyerah kalah dan menerima penindasan. Sebab itu kita lihat al-Quran menjanjikan balasan seksaan ke atas mereka yang menyerah kalah kepada kehinaan." 
Haji Selamat Hashim
Hijrah Minda Menuju Kegemilangan Umat
Unit Penerbitan dan Perhubungan Awam
Majlis Agama Islam Negeri Johor





Gambar-gambar sewaktu saya singgah di Unit Penerbitan & Perhubungan Awam, Majlis Agama Islam Negeri Johor, pada pukul 10 pagi, 10/10/2012.

Berpantang ajal sebelum maut. Hidup hanya sekali. Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali. Takut apa dengan manusia, bila kita takut dengan Allah? Hanya Allah Yang Maha Kuasa. ALLAHU AKBAR!

Get your Tickets now!